Home :: Klantenservice

Klantenservice


Op deze pagina vermelden wij onze algemene werkwijze door een aantal veel gestelde vragen te beantwoorden. Als er na het lezen van deze pagina nog steeds vragen zijn kunt u contact met ons opnemen. Wij reageren over het algemeen zeer snel, maar uiterlijk binnen een werkdag.


Bestellen

Kunnen jullie ook software leveren die niet in de webshop staat?
De producten die worden aangeboden in deze webshop zijn zorgvuldig uitgekozen om alles overzichtelijk te houden. Maar uiteraard kunnen we ook andere software leveren. Vaak is deze software direct digitaal te downloaden en goedkoper dan bij de concurrentie. Laat ons weten welke software u graag wilt aanschaffen en wij gaan ons best doen om deze zo snel mogelijk voor u te leveren!

Is het verplicht om een account aan te maken om te bestellen?
Nee, dit is niet verplicht. Standaard wordt een losse bestelling geplaatst zonder account. Indien u toch graag een account aan wilt maken kan dat door na het invullen van de factuurgegevens het vakje voor "Maak een account aan met dit E-mail adres" aan te vinken.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Digitale licenties kunnen binnen heel Europa bestand worden. Fysieke verzending van producten kan naar Nederland en België. Mocht u een specifiek verzoek hebben voor verzending naar een ander land dan kan dat altijd in overleg. Neem daarvoor met ons contact op.

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Na het plaatsen van de bestelling verschijnt er een pagina met de melding dat de bestelling succesvol is geplaatst. Daarnaast wordt er een e-mail bericht ter bevestiging gestuurd naar het opgegeven e-mail adres. Mocht u twijfelen dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Hoe annuleer ik een bestelling?
Een bestelling kan geannuleerd worden door telefonisch (06 484 26 773) of via e-mail (info@dewitjeswebshop.nl) contact met ons op te nemen. Annulering is alleen mogelijk voordat de levering plaatsvindt. Het volledige betaalde bedrag zal binnen 14 dagen worden gecrediteerd.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Dit is mogelijk indien de levering nog niet heeft plaatsgevonden. Neem om uw bestelling te wijzigen zo snel mogelijk telefonisch (06 484 26 773) of via e-mail (info@dewitjeswebshop.nl) contact met ons op.

Wat is "bestellen met betaalverplichting"?
Dit is een gevolg van nieuwe wetgeving voor webshops. Indien de tekst "met betaalverplichting" niet expliciet is vermeld bij het bestellen, wordt de bestelling niet als geldige overeenkomst gezien. Tot het moment van levering kan de bestelling kosteloos geannuleerd worden.


Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?
Er kan bij ons op verschillende manieren betaald worden:
  • iDEAL
    Voor Nederlandse klanten de gemakkelijkste en meest snelle manier van betalen. Een succesvolle betaling wordt direct aan ons doorgegeven zodat wij de bestelling meteen kunnen verwerken.

  • Vooruitbetalen via bankrekening
    Deze betaalmethode kan internationaal gebruikt worden. Nadat de bestelling geplaatst is krijgt u van onze betaalpartner Sisow een e-mail bericht met instructies om de betaling te voltooien. De bestelling wordt verwerkt nadat de betaling is ontvangen. Dit kan afhankelijk van de bank enkele werkdagen in beslag nemen.

  • Mister Cash
    Voor Belgische klanten de meest gebruikte betaalmethode. Een succesvolle betaling wordt direct aan ons doorgegeven zodat wij de bestelling meteen kunnen leveren. Voor deze betaalmethoden zijn wij genoodzaakt om 1,8% van het totaalbedrag aan transactiekosten in rekening brengen.

  • PayPal
    Internationaal een veelgebruikte betaalmethode. Een succesvolle betaling wordt direct aan ons doorgegeven zodat wij de bestelling meteen kunnen leveren. Voor deze betaalmethode zijn wij genoodzaakt om 3,4% van het totaalbedrag aan transactiekosten in rekening brengen.
Ik betaal via iDEAL, Mister Cash of PayPal maar kom terug op de winkelwagenpagina na betaling?
Als de iDEAL, Mister Cash of PayPal betaling niet succesvol is (geannuleerd, verlopen, mislukt, storing), wordt u teruggestuurd naar de winkelwagen zodat de bestelling opnieuw geplaatst en betaald kan worden. De bestelling met mislukte betaling mag u negeren en wordt na verloop van tijd automatisch verwijderd.


Verzenden

Op welke manieren verzenden jullie?
Het grootste deel van de producten in onze webshop bestaat uit digitale licenties voor software. Deze licenties worden, inclusief instructies verzonden per e-mail. Kleine fysieke producten worden goed verpakt in een enveloppe met bubble-wrap en verzonden via brievenbuspost. Grotere fysieke producten worden via PostNL pakketpost verzonden.

Wat zijn de verzendkosten?
Digitale licenties worden uiteraard kosteloos verzonden per e-mail (u ziet de verzendmethode "Digitale verzending" bij het afrekenen). Bij fysieke producten wordt gewerkt met diverse tarieven.

Nederland:
  • Brievenbuspost: € 3,00
  • Pakketpost: € 6,95
België:
  • Pakketpost: € 13,00
Overige landen:
  • Verzending uitsluitend op aanvraag.

Levering

Hoe lang is de levertijd van een bestelling?
Nadat de betaling is ontvangen, wordt de levering in gang gezet. Levering gebeurt altijd per e-mail. De levertijd is vervolgens afhankelijk van het product:
  • Office 365 Home en Personal licenties worden automatisch binnen 5 minuten geleverd
  • Office 365 Business (en Exchange Online) abonnementen hebben 1-3 werkdagen levertijd (u ontvangt na betaling een mail over het leverproces)
  • De meeste overige producten worden binnen 1 uur na ontvangst van de betaling geleverd tijdens kantooruren
Bij elk product in de webshop is de verwachte levertijd vermeld, hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend.

Op welke naam worden licenties geregistreerd?
In het geval dat licenties direct op naam geregistreerd worden (dit wordt vermeld bij het product in de winkelwagen) worden de gegevens gebruikt die worden ingevuld bij het factuuradres bij het plaatsen van de bestelling. Indien een bedrijfsnaam wordt ingevuld zal deze gebruikt worden bij registreren, in andere gevallen wordt de licentie particulier geregistreerd. Indien gewenst kan de licentie ook met andere gegevens wordt geregistreerd. Geef dit aan bij de opmerkingen van de bestelling. Wijziging van de licentiehouder achteraf is niet in alle gevallen mogelijk.


Veiligheid

Zijn jullie wel te vertrouwen?
Dat is natuurlijk aan u om te beoordelen. Ons bedrijf bestaat al vanaf 2002 en dat kan natuurlijk niet als er niet op een nette en juiste manier zaken wordt gedaan. Daarnaast hebben wij een keurmerk van de stichting WebwinkelKeur. Deze stichting beoordeelt of alles technisch en juridisch op orde is binnen de webshop en bemiddelt onafhankelijk in het zeldzame geval dat er een geschil ontstaat.

Is het bestellen bij jullie veilig?
Veiligheid is prioriteit nummer 1. Onze volledige website is beveiligd met een SSL certificaat (te herkennen aan het groene vlak en/of slotje bij het website adres). Dit betekent dat alle communicatie met onze website versleuteld is. Daarnaast worden er geen onnodige gevoelige gegevens (zoals rekeningnummer etc.) opgeslagen. Eventuele wachtwoorden zijn versleuteld opgeslagen in de database.

Gaan jullie vertrouwelijk om met mijn gegevens?
Zeker in deze tijd hechten wij veel waarde aan privacy. Met uitzondering van gegevens die noodzakelijk zijn voor de dienstverlening worden er geen gegevens aan derde partijen doorgespeeld. In ons Privacy beleid wordt uitgebreid vermeld hoe er met de gegevens wordt omgegaan.


Herroepingsrecht / bedenktijd

Hoe is het herroepingsrecht geregeld?
Bij producten die via de post verzonden worden hanteren wij de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag na ontvangst van de bestelling. Binnen deze termijn mag u zonder opgave van reden van de aankoop afzien. Dat kan via dit formulier. Nadat het product is aangemeld voor retour, heeft u 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Het volledige bedrag van de aankoop (inclusief betaalde verzendkosten) wordt binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending teruggestort op uw bankrekening. De kosten voor de retourzending zijn wel voor eigen rekening.

Bij retourzending van software is de voorwaarde dat de verzegeling van de verpakking niet verbroken is.

LET OP! Het grootste deel van de producten in onze webshop bestaat uit licenties voor downloadbare software. Na levering van de bestelling is niet meer te controleren of de software en licentiesleutel gebruikt zijn. Deze producten kunnen daarom niet retour gestuurd worden nadat de levering heeft plaatsgevonden.

Wettelijk zijn wij verplicht om u te vragen om van het herroepingsrecht af te zien. Bij het afrekenen vragen we daarom hiervoor een akkoord te geven door middel van een vinkje te plaatsen bij de tekst "Ik zie af van het herroepingsrecht (digitale licenties kunnen na levering niet worden geretourneerd)". Indien dit vinkje niet wordt aangeklikt, kan de bestelling niet worden geplaatst.

Om alles duidelijk te houden wordt per product aangegeven of het herroepingsrecht van toepassing is.


Garantie

Hoe zit het met de garantie?
De garantie is afhankelijk van het product:
  • Software
    Software wordt bij aankoop geen eigendom, maar er wordt een licentie verleend voor het gebruik van de software. Vanwege de vele externe invloeden en situaties die voor de onjuiste werking van de software kunnen zorgen kunnen wij geen garantie geven op software. Bij de meeste software is echter een gratis proefperiode aanwezig zodat kan worden gekeken of het product aan de verwachtingen voldoet voordat tot aankoop wordt overgegaan. In geval van problemen bij het gebruik van de software na aanschaf zullen wij uiteraard ons best doen om deze problemen op te lossen.

  • Overige producten
    Bij fysieke producten is de wettelijke garantie van toepassing.


Klachten

Waar kan ik terecht met klachten?
Wij stellen het op prijs als u de klacht direct bij ons kenbaar maakt, liefst per e-mail. Wij reageren altijd snel, nemen elke klacht serieus en zullen samen met u een passende oplossing proberen te vinden. Daarnaast zijn wij aangesloten bij de website Klachtenkompas (bedrijfsnaam: De Witjes Productions), een initiatief van de Consumentenbond. Ook daar kunt u terecht om een klacht in te dienen. Consumenten in de Europese Unie kunnen daarnaast terecht bij het ODR (Online Dispute Resolution) platform, een initiatief van de Europese Commissie.

Wat gebeurt er als mijn klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost?
Indien het niet lukt om een oplossing te vinden voor het probleem zal een onafhankelijke geschillencommissie van WebwinkelKeur de klacht in behandeling nemen en een bindende uitspraak doen.
WebwinkelKeur Webwinkel Keurmerk